15 Martie 2017
„Candidatii nostri sunt online”, „participarea la targuri de joburi este scumpa”, „avem vizibilitate online pentru brandul nostru de angajator”, am auzit adesea din partea companiilor. Si poate fi adevarat. Insa nu in totalitate.
Chiar daca multi tineri cauta joburi pe platformele de recrutare si interactioneaza cu angajatorii in social media, pentru majoritatea dintre ei, cariera se pregateste si se intampla offline: merg la facultate si la job, citesc acasa sau la biblioteca, participa la conferinte si workshopuri si, uneori, la targuri de joburi. In plus, nevoile de recrutare pot varia, iar unele profiluri de candidati sunt mai degraba prezente offline sau prefera interactiunea face-to-face.
Ca in orice mix de comunicare reusit, online-ul si offline-ul se pot sustine reciproc si in comunicarea de recrutare si de brand de angajator.
Iata 10 motive pentru care merita sa participi cu stand propriu la targurile de joburi:
1. Ai acces la un numar mare de candidati, intr-un timp scurt.
In functie de specificul evenimentului – daca este dedicat unei anumite industrii sau specializari, este organizat de o facultate cu un anumit profil sau daca se adreseaza tuturor profilurilor, poti avea acces la o baza de candidati specifica.
Daca evenimentul este unul general, profita de faptul ca iti permite accesul la un public diferit fata de cel pe care il abordezi in mod traditional. Asta te poate ajuta sa ai acea diversitate de experienta si abilitati pe care multi angajatori si-o doresc in echipele lor. Totodata, chiar daca nu intalnesti doar candidatii pe care ii cauti in acest moment, astfel de evenimente te pot pune fata in fata cu viitori candidati, clienti sau consumatori.
2. Ai o interactiune reala cu candidatii.
Tocmai fiindca ne dam intalnire online zi de zi, este important ca macar din cand in cand sa ne vedem si face-to-face. Prezenta la un targ da concretete si ofera o fata umana companiei si posturilor disponibile, prin echipa care va reprezinta la stand. Poti folosi aceasta interactiune ca etapa de pre-screening pentru posturile disponibile in companie.
3. Cresti vizibilitatea brandului de angajator.
Un targ de joburi precum Angajatori de TOP poate aduna in 2 zile si 10.000 de participanti. In plus, comunicarea din jurul evenimentului ajunge la si mai multe persoane. Poti profita de aceasta vizibilitate pentru a anunta programe noi de recrutare, activari sau concursuri si iti poti promova canalele proprii de comunicare.
4. Iei pulsul candidatilor.
In comunicare este esential sa iti cunosti audienta. Adesea gandim concepte si actiuni de comunicare intuind cine si cum este publicul nostru, ce interese are, la ce este receptiv si la ce nu. Un targ de cariera iti faciliteaza intalnirea cu publicul tau si nu numai si se poate transforma intr-o mini-cercetare personala, din care sa afli noi insight-uri despre acest public.
5. Primesti feedback.
Acesta este locul in care poti testa live comunicarea voastra de brand de angajator: mesaje, vizualuri, materiale, activari, dar si oferta de angajator: joburi, internshipuri, programe de recrutare speciale. Intrebarile pe care le pun participantii la stand, modul cum ei reactioneaza la propunerea voastra, felul cum percep comunicarea companiei, toate sunt indicii bune pentru ajustarea comunicarii pe viitor.
6. Organizarea si promovarea sunt asigurate.
Fata de alte evenimente pe care trebuie sa le organizezi si promovezi tu insuti, la targurile de joburi, organizatorul aduna companiile si candidatii laolalta si promoveaza evenimentul si companiile participante. Tu trebuie sa te asiguri ca oferta de recrutare si brandul de angajator sunt puse in valoare.
7. Ai o noua oportunitate de comunicare.
Daca te ocupi de comunicarea de angajator a companiei tale, stii ca este greu sa generezi continut si sa gasesti subiecte in fiecare zi. Participarea la un eveniment de cariera iti va usura munca pentru o perioada si iti va da o noua ocazie sa comunici in presa, in social media si pe alte canale.
8. Implici si promovezi echipa.
Probabil cel mai mare impact asupra candidatilor il are echipa care reprezinta compania la stand. Chiar daca este obositor sa discuti cu zeci si chiar sute de candidate pe zi, sa vorbesti despre compania din care faci parte este un exercitiu excelent pentru toti membrii echipei. Pregatirea pentru eveniment – de la stabilirea ofertei de recrutare pana la discursul de prezentare a companiei – si experienta de a sta la stand cresc engagement-ul oamenilor fata de brand-ul pe care il reprezinta, ii face mandri si mult mai constienti de valorile si beneficiile angajatorului lor.
In plus, evenimentele de acest tip includ adesea conferinte sau workshop-uri in care poti promova specialistii din echipa si expertiza lor si le oferi ocazia sa impartaseasca din know-how-ul lor.
9. Generezi si aduni resurse pentru viitor.
Fie ca accepti CV-uri la stand sau creezi aplicatii sau activari prin care colectezi date de contact, la final vei avea o baza mai larga pentru newslettere sau alte instrumente. In plus, daca planifici cu atentie continutul pe care il generezi pentru sau cu ocazia acestui eveniment, poti aduna o serie de resurse valoroase pentru comunicarea de brand de angajator pe care sa le folosesti si pe viitor : fotografii de la stand, videoclipuri, aplicatii si concursuri, texte de prezentare, vizualuri, prezentari sustinute de colegi si altele.
10. Monitorizezi competitia.
Daca evenimentele de cariera sunt locul in care compania ta lanseaza anumite programe sau anunta pozitii noi, la fel va face si competitia. Targurile sunt o ocazie buna sa cercetezi ce face competitia: ce posturi are disponibile, ce pozitionare de angajator, ce instrumente de comunicare foloseste etc.
Mult succes in comunicare si recrutare!
Catrinel Burghelea este consultant in comunicare si relatii publice. In cei 12 ani de experienta in domeniu, Catrinel a lucrat pentru companii multinationale, business-uri locale si ONG-uri si a conceput si coordonat campanii de comunicare care au primit recunoastere nationala si internationala. Din 2016, Catrinel lucreaza pe cont propriu si ofera servicii de consultanta si strategie in comunicare clientilor sai.